Thursday, August 6, 2009

Nakal...=)...

Sekali sekala,bonda tercinta akan menceritakan serba sedikit sejarah anak sulong nya sorang ni...Berborak sambil tergelak2 la anak beranak..=)..aku buat xtau je la mengenai topik perbualan menantu ngan mentua tu..=)..

Rupa2nya,bonda tercinta menceritakan mengenai ragam2 aku masa kecik..=)..salah satu yang membuatkan aku mengimbau kenangan lalu ialah masa zaman kanak2 aku dulu..masa tu aku dalam usia 7-8 tahun...jiwa masa tu ingat nak main je..=)..kawan2 lak dah plan nak main gambar kat court depan dewan gombak...biasala,,,zaman2 tu,sape banyak gambar yang dibeli 10sen 30 keping tu kira best la..=)..macam2 la..main balin tin,main tepuk,main katak la..n macam2 lagi la..=)...

Aku ingat lagi...masa tu jam menunjukkan pukul 2 lebih..Tapi masa tu dah plan ngan geng2 nak main gambar...Siap minta izin bonda lagi nak kuar umah...Harap2 proposal diluluskan la..Sekali proposal kena KIV la pulak..permintaan untuk kuar bermain ditangguhkan..."Jangan nak mengada2,Panas2 ni nak kuar main pulak...Pukul Japgi baru boleh kuar""(Pesan mak aku lalu baring merehatkan diri setelah penat bertugas syif malam...

Aduhhhhh!!!Potong betul la...Lagi sekali aku kejutkan mak aku cakap nak gi main gambar~~~,..dengan nada mengada2 la konon..hehehe...Sekali lagi mak aku memerhatikan jam di dinding..Baru pukul 3 ..Kan panas lagi ni...Pukul 6 japgi baru kuar...=(....errmmm....Tension je masa tu..

Tingggg!!!hhhaaaa..aku ada idea..
Perlahan2 gi amik kerusi kat dapur....
Pastu panjat kerusi tu utk capai jam dingding yang tergantung...
Senyap2 aku pusingkan jam tu menunjukkan jam pukul 555PM..hehehe...
(Nakal ke panjang akal ni)Errmmm..ntahh la...=)...

Lagi skali aku mengejutkan mak aku...
maaa....dah pukul 6 dah..nak kuar main...
Mak aku bangun n memerhatikan Jam di dinding..
Errrrmmm...Ok la...gi la..jangan main sungai pesan nya,,..

OK....berdesup aku kuar..=)..
Padahal masa tu baru pukul 330 kot..hehehe
Puas betul main masa tu...
xingat pape pun..hehhe..
Bila nak balik baru la teringat balik kes jam dinding tu..
Aduhhh...Sesampai je kat umah..
Buat macam x bersalah je...
Tapi,tau2 je,dah kena tali pinggang dah..=)...
Mana xnya..orang tua tengok jam dah pukul 8 lebih,tapi kenapa terang je lagi..
hehehehe...Bertuah punya anak..=)..


***Masa dulu memang la nakal skit..=).
Tapi bila dikenang2 certa tu..jadi kelakar pulak...hehehe...
Xtau la anak2 sendiri nanti..
macam mane pulak taktik dorang ..=),,hehehe

7 comments:

Lennyek said...

hahahahaaa....main gmbr pnye psl..tali pinggan plak smpai..

ktegori pnjg akl dak nakal..akhrnya jtuh ke tangan ibunda..huhuhuuu...kna tkar tktik tu..

FoO dA fIrSt#1 said...

dari kecik dah me'Lanun'.....

sname said...

hehe..
tunggu junior...
InsyaAllah..:))

Raqeeb's Collection said...

setuju...kecik kecik dah pandai me'lanun'..hehe

takpe bear..taktik tu wani dah tahu dah..takkan terkena..insyaAllah..=)
tapi ayah junior ni banyak taktik la..

sname said...

hehe..
tu la..
kang berpakat..
pening wani..:))

hijau bumi Tuhan... said...

hahaha...


salam perjalanan...

aboy said...

lenny,
hahaha..nanti abg try cari tactic lain..

Yaser,
Errmm..lelanun kecil kecilan..hehe

Bear..
InsyaAllah bear..junior ikut yg bebaik je..:-)