Wednesday, October 8, 2008

Tolong-Menolong Di Aidilfitri...

Suasana Berhari raya memang ada suka dan duka nya...Seperti biasa,kunjung mengunjung sesame kita kan...

Ni kisah nak berkunjung ke rumah Nenek Mawarnee di Paya Rumput Melaka...Perjalanan nak ke sana lebih kurang 2 jam la naik Aprillia WFN 9497 tu...Selepas selesai solat jumaat..aku bertolak nak ke melaka..sorang2 lak ngan AP aku...Brenti kat petrol pump kat tol sg besi tu..Pastu gi la kat ATM machine tu..konon nak kuar duit utk isi minyak la...Skali Rosak lak...ermm..aku checked2 la minyak..budget2 cukup ni untuk isi kat nilai...then,aku pun ngan slumber je terus gerak...

Tengah baeekkk nye 150km/h kat highway...Motor semput..Alamak!!!apa hal lak ni...perjalanan jauh lagi ni...=(..brenti la kat tepi jalan..kt tengah2 highway lak tu...ermmm..skali minyak habis lak...Rileks gak lagi tu...dudk jap 4-5 minit..pastu dengan slumber nye tahan motor..Ade la Insan Mulia bernama Faizal yang berasal dari Kuala Pilah..Dia la tolak aku sampai ke petrol pump seterusnya iaitu kat nilai..jauh tu beb...hehe..Sampai separuh jalan..ada satu motor besar ala2 awie pulak rela hati menawar untuk tolak..aku pun ok je...Tolak2 pun 120 gak pergi nye..=)...

Alhamdulillah selamat sampai kat petrol pump nilai..Terus je isi full tank...then,tunggu bro faizal tu...kami bertukar no phone dan aku ikhlas la kasi 2 sampul angpau kat dia..memula tu dia tolak kata ikhlas,aku pun kata aku ikhlas nak bagi...dia xnak gak..terus aku selit kat beg dia..=)...dia ok jela..

Alhamdulillah la n terima kasih kat saudara faizal tu...kalau x sebab dia..mau gak banjir ketiak menolak AP tu..hehehe...

**Yang kelakar nye..pakai real2 je helmet full face,racing suit,but sume..sekali kena tolak ngan Ex5 Bro faizal..=)..hehehe...memang pengalaman yang berharga bagi aku...=)..

15 comments:

sname said...

ayangnyer pasai

hijau bumi Tuhan... said...

gunung tnggi snggup didaki...
lautan api snggup direnangi...
apalah sgt tolak moto AP...hehe
jgn marah boy...


salam perjalanan...

aboy said...

hahaha...
ayang punya pasai..hehehe..
salah sendiri sebenarnye..

Lan:
sesama la kita daki gunung n renang lautan..
hehehe

FoO dA fIrSt#1 said...

lagi sekali moto E kali 5 berjasa...

dulu WQQ 8974...

adoiyai....

MuScLEgAiN said...

maklumlah nak beraya ke melaka..
nak duit raya bleh...
terer abg tue tolak motor aprillia... ish memang brader tue ada ilmu tue tolak motor sampai 120km/j.. huhuhu... tolak jarang sampai tue boy... biasa tunda ... huhuhuh....

MuScLEgAiN said...

maklumlah nak beraya ke melaka..
nak duit raya bleh...
terer abg tue tolak motor aprillia... ish memang brader tue ada ilmu tue tolak motor sampai 120km/j.. huhuhu... tolak jarang sampai tue boy... biasa tunda ... huhuhuh....

MuScLEgAiN said...

maklumlah nak beraya ke melaka..
nak duit raya bleh...
terer abg tue tolak motor aprillia... ish memang brader tue ada ilmu tue tolak motor sampai 120km/j.. huhuhu... tolak jarang sampai tue boy... biasa tunda ... huhuhuh....

MuScLEgAiN said...

maklumlah nak beraya ke melaka..
nak duit raya bleh...
terer abg tue tolak motor aprillia... ish memang brader tue ada ilmu tue tolak motor sampai 120km/j.. huhuhu... tolak jarang sampai tue boy... biasa tunda ... huhuhuh....

PPT said...

Nasib baik la gua pakai Modenas Kriss Side Mirror Capang......

Cheers....

Raqeeb's Collection said...

nak seribu daya...tak nak seribu dalih kan abang...tapi saya tau which type of person u are...Alhamdulillah...saya bersyukur...i realize how lucky i am...=)

p/s: saya masih marah kat awak lagi k..

-fri,8.57am-
-IBFIM-

yazilahyazir said...

salam boy..
orang yang baik, selalu jumpa org yg baik gak..
hehehehhe

Rindu Alam Indah said...

erm..xpe boy..aku paham...minyak mahal skrg ni..huhu..agak2 la saving utk kawen 2..ahaks..

moya said...

salam bro, selamat hari raya, mubin boatman tu dah boleh delete, yang satu lagi tu baru betul.....ok bro, salam

aboy said...

hahaha....tq semua....
biase la...nak kawen punya hal...
sanggup tu...hahahahaha

Om:
Lama xjumpa ko...
mai2 la join xtvt beb...

Mubin:
orite..
memang dua2 accnt pun ade..=)

Omar:
brape baynak kali hantar komen daa..

Kak yazilah:
InsyaAllah kak...
Harap hubungan kami di berkati

aboy said...

abg malin:
motor abg memang power beb..kasi pinjam la itu side mirror capang..hehe